18 Mar
שלושה יסודות מקצועיים לקריירה ארוכת טווח בניהול הייטק / IT

תחום ההייטק וה-IT הוא תחום נהדר להיות בו. הוא מתגמל היטב, ומאפשר לנו ללמוד, להתפתח ולהתקדם במשך הרבה מאוד שנים כמו גם להיות חלק מפרויקטים טרנספורמטיבים משני עולם ופורצי גבולות. יחד עם זה, בגלל אותן סיבות יש גם נטיה בתחום הזה לחפש כל הזמן "דם חדש", מוחות חדשים ורעננים שיביאו עדכניות, חדשנות ועכשויות.

מנהלים שרוצים להשאר בתחום לטווח ארוך ובארגונים מובילים ולהצליח , צריכים להבין את הציפיות וההעדפות היטב ולבנות את היסודות המקצועיים שלהם בהתאם.

שלושה יסודות מקצועיים ספציפית חשובים לקריירה מצליחה וארוכת טווח בניהול הייטק ו-IT:

  • ידע מקצועי עדכני
  • חשיבה חדשנית וישום חדשנות
  • מיתוג מקצועי חזק

למה אלה הם היסודות החשובים ואיך לבנות אותם נכון?

ידע מקצועי עדכני:

כל ארגון חייב לדעת על מה המתחרים שלו חושבים ושוקלים, וכדי לדעת את זה חייבים להתמצא בכל החידושים בשוק. בין אם זה כלים וטכנולוגיות שיכולים לשפר ביצועים ולהוריד עלויות ובין אם אלה חידושים שפותחים היצע עסקי חדש, רק מי שמתמצא יוכל לישם, אחרים ישארו מאחור. בנוסף, ככל שהידע עדכני יותר, נפתחות יותר אפשרויות – עסקיות או ביצועיות מה שמאפשר לתת שירות טוב יותר ל-business .

יש שלושה תחומים חשובים שבהם צריך לשמור עדכניות:

ניהולי – תפיסות ומתודולוגיות ניהוליות חדשות משנות את פני הארגונים כפי שהכרנו אותם וימשיכו לעשות זאת אף יותר עם כניסת הדורות החדשים לעולם העבודה.

עסקי – הבנת העולם העסקי הפכת הכרחית למנהלים על מנת שיוכלו לתת מענה מדויק לדרישות העסקיות כמו גם לתרום ברעיונות לישום נכון יותר ומדויק יותר.

טכנולוגי – תשתיות, כלים ותפיסות ארכיטקטוניות חדשות מתפתחות כל הזמן על מנת לתמוך טוב יותר בעולם העסקי ולאפשר לו יותר. יש להבין אותם על מנת להיות מסוגלים להציע את הפתרון המיטבי והמתאים ביותר.

אין הכוונה שיש להבין כל אחת מהטכנווגיות החדשות לפרטי פרטים אך בהחלט להכיר את המגמות, האפשרויות והיכולות היטב.

חשיבה חדשנית ויצירתית:

ארגונים אוהבים מנהלים חדשניים מכיוון שהם בעצמם חייבים לישם חדשנות כל הזמן על מנת לשרוד ולגדול בעולם תחרותי. בנוסף, המנהלים החדשניים בדרך כלל הופכים מהר למובילי דעה, הם נתפסים ככאלה שמסוגלים לפתור בעיות בקלות יותר, ומיצגים משהו רענן ומעניין.

החדשות הטובות – כל אחד יכול להפוך לחדשני ויצירתי עם קצת אימון ותשומת לב.  הפרקטיקה הכללית של ניהול חדשנות אומרת:

  • לבחור את הנושא שבו רוצים לחדש (מוצר, שרות, תהליך)
  • לאסוף רעיונות לחדשנות בתחום זה
  • לבחור את הרעיונות הטובים והרווחיים ביותר
  • לנהל את הישום

כך שגם ישום חדשנות הוא למעשה בסופו של דבר ניהול תהליך.

דרכים קלות שכל מנהל יכול לישם חדשנות ביום יום – יש שיטות חשיבה שמעודדות יצירתיות בהתמודדות עם בעיה כמו - design thinking, hackathons, idea market, אפשר ללמוד אותן ולישם אותם בכל בעיה עקשנית , ולהתחיל ליצר אוירה של שינוי וחדשנות מסביב.


 

מיתוג מקצועי

מיתוג מקצועי הוא הדימוי המיצג אתכם מבחינת מקצועית ובעצם איך תופסת אתכם הסביבה. כמובן שמיתוג מקצועי טוב עוזר מאוד למיצוב טוב בארגון שלכם וגם מחוצה לו, והוא קריטי לקריירה ארוכה ומצליחה.

לכל אחד מאיתנו יש חוזקות, נכסים וידע שאותו הוא יכול ורוצה להדגיש על מנת ליצור את התדמית המקצועית הנכונה. כדאי ליצור שפה משותפת לכל מרכיבי המיתוג ולהדגיש את החוזקות, ה"אני מאמין" , היחודיות, היצירתיות והנסיון שלכם על מנת ליצור מיתוג עקבי חזק ומנצח.

גם אם זה נראה בעל חשיבות משנית, יש לזה השפעה אדירה על ההצלחה לטווח קצר וארוך.

לסיכום, לקריירת ניהול בהייטק ו-IT לטווח ארוך יש לאמץ ולהתאים לתרבות והצרכים בתחום. כדי להצליח – צריך להשקיע בידע, בכושר המקצועי, ביכולות החדשנות, פתיחות ותקשורת נכונה.

בניית התשתית ליסודות המקצועיים הנכונים – ידע מקצועי עדכני, חשיבה חדשנית, מיתוג מקצועי כתהליך מתמשך ומעשיר יכולה לעזור לעשות זאת, תוך כדי יצירת דרך מהנה ומצליחה ופתיחת הזדמנויות רבות.

כמו כל מסע, יש להתחיל בצעד הראשון אז הנה מספר רעיונות:

  • ידע מקצועי – יש המוני בלוגים, וובינר וניוסלטרים מקסימים ומעניינים שיכולים לשמור אתכם בקלות עדכניים ומקצועים – הרשמו!
  • חשיבה חדשנית – ישום חשיבה יצירתית בפתרון בעיות ביום יום, ולימוד נושא ניהול החדשנות יותר לעומק יגרמו לכם להתחיל לדבר "חדשנות" מהר מאוד!
  • מיתוג מקצועי – ממליצה לקחת את גישת השיפור המתמיד, כל פעם לשפר חלק אחר מהמיתוג ולאט לאט ליצור מיתוג מנתח (פרופילים, תגובות, נוכחות).

בקיצור, קחו את הזמן להיות המקצוען שאתם יכולים ורוצים להיות!

לחיי הקריירה שלכם!


רוצה לשמוע קצת יותר? אפשר להצטרף לסדרה של 3 סרטונים קצרים שישלחו אליך - כולל טיפים וישום. 

אל הסדרה בוידאו

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.