07 Oct
פיתוח מנהלים בדרג ביניים, סדנאות לפיתוח מנהלים – למה ואיך


פיתוח מנהלים בדרג ביניים, סדנאות לפיתוח מנהלים – למה ואיך

כשמדובר ביישום אסטרטגיה וחזון בארגון מנהלים בדרג ביניים הם הקבוצה הקיריטית למרות שלא תמיד זה נתפס כך.

הערך היחודי שהם מביאים לארגון:

  • ישום האסטרטגיה – הם מובילים ולמעשה שולטים בהתקדמות ובהחלטות היומיומיות מה שלמעשה הכי חשוב לישום.

  • עלות – השפעת מנהלים בדרג בינים על עלות היא ענקית מכיוון שהם מפעילים את המשאבים.

  • הובלת שינוי בארגון – הצלחה או כשלון של יוזמות לשינוי בארגון בהרבה מובנים נמצאות בידיים שלהם, כאשר הם המשקפים את השינוי, לטובה או לרעה לצוותים בשטח.

  • ניהול לקוחות –הם עומדים מול הלקוח כל הזמן לנושאים פרויקטאלים יומיומיים, כך שלמעשה הם הופכים להיות הפנים של הארגון מול הלקוח.

  • ערך עסקי – הם השכבה שמתרגמת את הצרכים העסקיים לישום כל שיש להם השפעה ישירה על הערך העסקי.

בנוסף, שינוי המבנים הארגונים המסורתיים והורדת שכבות ניהוליות, הופכות אותם אפילו ליותר חשובים מכיוון שבהרבה מקרים יש שכבה אחת של מנהלי דרג ביניים כך שהם אלה שמובילים את הישום בשטח מצד אחד, ומקשרים להנהלה מצד שני. יתרה מכך, הם צריכים לעשות זאת עם פחות משאבים מפעם.

אם כך עולה השאלה, לאור החשיבות הגדולה של מנהלי דרג ביניים לישום אסטרטגיה - האם ארגונים עושים מספיק כדי לתת להם את הכלים להצליח?

מסקר שנעשה על ידי Harvard Business Publishing עולה שיש פער משמעותי של יכולות כמו – הובלת שינוי, מנהיגות, תקשורת, ניהול משאבים, ניהול במצבי עמימות, ועוד.

מעניין לראות שכל אלה הם תחומים שבהם אפשר לטפל בהדרכות וקורסים – כמו קורס ניהול פרויקטים למנהלים מתחילים, אך זה לא קורה כל שתחושת המסוגלות של מנהלים אלה הרבה פעמים נפגעת.

אז הנה 5 פעולות שכדאי מאוד לבצע לצורך פיתוח מנהלים מתחילים:

  • סדנאות לפיתוח מנהלים, קורסים ואימון – למרות שיש כאלה שסבורים שהדרכות אינן אפקטיביות ומנהלים פשוט צריכים להתנסות בתפקידם, יש הרבה דברים שהדרכה יכולה לשפר. בקורס ניהול פרויקטים למנהלים מתחילים לדוגמא אלה בדיוק הדברים שעליהם שמים דגש – הובלת שינוי, התמודדות עם מצבים עמומים, וכד'. הובלת שינוי לדוגמא היא צורך משמעותי כיום בכל ארגון. כאשר זה מתבצע נכון ההדרכה והאימון מנחילים מהי דרך הטיפול במוצלחת במצבים מורכבים.

  • שותפות – יש להפוך מנהלי דרג ביניים לשותפים בהחלטות אסטרטגיות, לפחות בחלקן. זה יתן להם הבנה טובה של הרקע להחלטות וכלים חזקים למכור את ההחלטות בארגון.

  • מיצוב וחשיפה – להעלאת המיצוב בארגון אפשר להכיר בהישגים באופן פומבי, לתקשר הצלחות, להזמין לפורומים של ההנהלה, לתת חשיפה ללקוחות העסקים (גם לדרגים הבכירים), וכד'. ככל שהמיצוב שלהם יהיה חזק יותר, יוכלו המנהלים להוביל את יישום האסטרטגיה טוב יותר.

  • חניכה – או ע"י המנהל הישיר או ע"י מנהל בכיר אחר, חניכה אישית יכולה להיות דרך מצויינת לשמור את המומנטום של ההדרכות והלימוד ולישם את תוך כדי טיפול באתגרי היום יום.

  • מרחב פעולה – כדאי להשאיר מקום לניסוי (וכשלון מהיר...), יצירתיות, גמישות וסגנונות מנהיגות שונים. בקרה צריכה להתבצע אבל באופן שעדיים משאיר מקום להשפעה.

לסיכום, ככל שתנתן למנהלי דרג הביניים חשיבות, הדרכה והכוונה וככל שינתנו להם הכלים הנכונים הם יהיו השגרירים הטובים ביותר של ישום האסטרטגיה הארגונית ויהיה להם ולארגון סיכוי גבוה הרבה יותר להצליח. "על הדרך" כנראה שהם יהפכו גם לשמחים ומרוצים יותר.

בהצלחה!


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.