18 Nov
5 כישורים לקריירה תחרותית בניהול פרויקטים/IT לקראת 2025

הורידו את המדריך הדיגיטלי השלם לחמש מיומנויות חובה לפיתוח קריירת ניהול פרוייקטים http://lp6.me/1BRB8


עם התפתחות הטכנולוגיות והתחרות העסקית הגואה מנהלי פרויקטים/IT צריכים לעצב מחדש את היכולות והכישורים שלהם כדי לנהל קריירה תחרותית ולהשאר במשחק.

מחקרים ומאמרים מדברים רבות על הכישורים שבהם יש לשלוט בעולם העבודה החדש. הבנה טכנולוגית ויכולות ניהול בסיסיות כבר לא יספיקו כהכנה לעתיד. להלן סיכום קצר של חמש היכולות החשובות ביותר למנהלים לפתח בשנים הקרובות כדי להשאר תחרותיים:

אינטליגנציה רגשית (EQ)

מנהלי פרויקט בעולם הפיתוח ומנהלי IT בכלל כבר עובדים שנים לא מעטות במבנה מטריציוני שדורש מידה לא מבוטלת של אינטליגנציה רגשית, אך כעת עם שינויי הדור, עם האגרסיביות העולה בעולם העסקי ועם השינויים התכופים בסביבת העבודה, אינטליגנציה רגשית מצויינת הופכת להכרח. מנהלים יזדקקו לרמות ביצוע גבוהות מאוד של EQ בניהול צוותים ויצירת מוטיבציה, יחסים בין אישיים, יצירת קשרי עבודה טובים עם לקוחות ובעלי עניין, מענה על אתגרים והפתעות ובעיקר בשמירה על האיזון הדרוש בפרויקט – לחץ מול הקלה, שליטה מול שחרור והעצמה, גמישות אל מול קשיחות.

יכולת הסתגלות מהירה לשינויים

ישנם שלושה מימדים של שינוי יומיומי בעולם החדש:

שינויי טכנולוגיה ומתודולוגיה – חדשנות, תחרות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות משליך ומצריך גם שינויי מתודולוגיה.

שינויים ארגוניים – רעיונות הארגון החדש והפתוח תופשים מקום ומתפשטים יותר ויותר, וארגונים מתחילים להשתנות ולשנות. המעבר הוא לארגון שמבוסס פחות על היררכיה ויותר על רשתות של צוותים שעובדים במקביל, העצמה ויצירת מטרות משותפות.

שינוים פרויקטאלים – עם קצב השינויים המהיר בעולם גם פרויקטים משתנים ברמה יומיומית – שינויי דרישות, שינויי לו"ז, שינויי נסיבות והפתעות.

מנהלים צריכים להיות מסוגלים להסתגל לשינויים אלה במהירות ולהוביל את השינויים בצוותם. אלה שלא יוכלו להסתגל מהר ולהוביל את השינוי בעצמם כנראה יתקשו להצליח ויפתחו תסכול ומרמור שאף פעם מתכון טוב להצלחה. עוד על איך להסתגל מהר לשינויים במדריך הדיגיטלי .

אג'יליות עסקית

בהקשר זה אין הכוונה למתודולוגיה מסויימת אלא ליכולת ליצור פוקוס ותחושת דחיפות והתכנסות סביב ערך עסקי . עם אתגרי היום יום זה קל מאוד למנהלים להגרר לטיפול בבעיות ובקשיים ולהשאיר בצד את התמונה העסקית הכוללת. רק המנהלים שידעו לשמור את הפוקוס על הערך מצד אחד וליצור דרכים ליצר אותו מהר מצד שני, יוכלו לעמוד בציפיות. ההבנה המעמיקה של הצרכים העסקיים, ההזדהות עם המטרות העסקיות והחתירה המתמדת ליצור ערך עסקי, הם שיעשו את ההבדל. 

ניהול צוות מרוחק

הרבה ארגונים כבר עובדים עם צוותים מרוחקים ולכן רוב המנהלים הותיקים כבר יודעים איך לנהל צוותים מרוחקים ולשמור על סנכרון, חיבור ותקשורת זורמת. אך מנהלים צעירים יותר או כאלה שעוד לא התנסו בניהול מרוחק צריכים ללמוד את היכולות האלה ולהיות מסוגלים לנהל בשקיפות מירבית, יצירת בטחון ותחושת יציבות, וחיבור גם עם צוות מרוחק. כדאי ללמוד זאת מראש כדי להיות מוכנים לעתיד ולהזדמנות הבאה.

שימוש ב-Data Analytics

ניהול Data ו-AI הם כבר גורמי מפתח בכל ארגון עסקי וזה לא שונה כשמדובר בניהול פרויקטים. Project Intelligence הוא כבר צורך גודל שמתייחס ליכולת להשתמש בנתוני הפרויקט לצורך קבלת החלטות חכמה והשקעה בפעולות הנכונות לביצוע. עם טרנדים אלה שעולים, מנהלים יצטרכו להיות בעלי יכולת מיטבית במספר תחומים, בניהם: זיהוי המדדים וה- KPI המיטביים לפרויקט (ושכנוע הלקוחות), איסוף מידע בזמן אמת, יצירת עדכונים ודוחו"ת מבוססי נתונים וטרנדים, שימוש חכם במידע לצורך קבלת החלטות בפרויקט.

השורה התחתונה:

מנהלי פרויקט ו-IT אינם יכולים להסתמך יותר על היכולות ה"מסורתיות" כדי לשמור על הקריירה שלהם תחרותית ולהמשיך להתקדם. כדי לנהל בעולם משתנה יש להפוך למנהלי שינוי שמסוגלים להביא תוצאות מצויינות במגוון מצבים משתנים.

היו פרואקטיבים ושימרו על קריירה תחרותית. העתיד כבר כאן!

להורדת מדריך דיגיטלי מתנה - 5 מיומנויות חובה לפיתוח קריירת ניהול פרויקטים לקראת 2025: http://lp6.me/1BRB8

להורדת דף המלצות לשמירה על עדכניות מקצועית:

דף המלצות לתכנים מקצועיים.pdf


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.