02 Dec
5 מגמות ניהול פרויקטים שמתפתחות בשנת 2021

מאת: Viswanathan AG  (*פרופיל למטה) 

במהלך השנים, תחום ניהול הפרוייקטים התפתח יחד עם התפתחות טכנולוגיות ושינויים אחרים בעולם. בנוסף, פרויקטים הביאו חדשנות ויזמות שפיתחו את התחום. פרוייקטים הפכו להיות יותר דיגיטלים ומשלבים AI ויכולות מודרניות נוספות. משלב הייזום, האפיון והביצוע ועד לשלבי סיום הפרוייקט במסגרת העליות והאילוצים, מטרות הפרוייקט מושגות ע"י התפתחות מתמדת בשיטות ובטכנולוגיות. 

סתגלתנות וכישורים רכים הפכו לפקטור מאוד חשוב בניהול פרוייקטים עכשווי. כישורים בין אישיים הם חשובים יותר מאי פעם להצלחת הפרוייקטים. התפתחות כלים טובים יותר לקולבורציה ושיתוף פעולה עזרו גם הם בהתפתחות המשמעותית בתחום. 

בין אם הנך מנהל/ת פרויקטים או חבר/ה בצוותי פרוייקטים, כדאי להתעדכן ולהבין את השינויים המתרחשים. בבלוג זה נתאר 5 טרנדים משמעותיים בניהול פרוייקטים שמתפתחים ב 2021. 

טרנדים מובילים ב 2021 

האתגר בניהול פרוייקטים הוא להשיג את מטרות הפרוייקט במסגרת האילוצים והההגדרות. הטרנדים הבאים יעזרו למנהלי פרויקטים להשיג את המטרות האלה בשנים הקרובות: 

  • דיגיטציה

 כל תחומי החיים והתחומים העסקיים כיום למעשה עוברים דיגיטציה, כך שגם בניהול פרויקטים זה בלתי נמנע. כלים וטכנולוגיות דיגיטליות באמת יכולים לפשט תהליכים ולהקל על גישה למידע, ניתוח מידע, וכד'. ב 2021 אנחנו צפויים לראות יותר כלים ויכולות דיגיטליות שישנו את ניהול הפרויקטים כפי שהכרנו אותו. זה יעזור לנו לייצר תוצרים טובים יותר. 

טרנספורמציה דיגיטלית תהיה רלוונטית כמעט בכל תחומי ניהול הפרוייקט – תכנון, בקרה, דיווח, ניתוח, עבודה מול בעלי עניין, ועוד. גם תחומים כמו ניהול משאבים, ניהול תקציב, ניהול לו"ז וניהול סיכונים יהפכו לקלים יותר עם שימוש בכלים. הפוקוס יהיה על כלים שיכולים לספק סטטיסטיקות, אנליטיקות, וויזואליזציה של נתונים. 

  • כלים לניהול שינויים – Change management

 שילוב של כלי change management  בניהול הפרוייקט יכול לתרום רבות להצלחה. כידוע, ניהול שינויים זהו תהליך סיסטמטי שבו מטפלים בשינויים ע"י שימוש בהגדרות, כלים, ידע, ומשאבים רלוונטים כדי להבטיח את הצלחת הפרוייקט. מה הכלים שמאפשרים זאת? 

כיום קיימים מספר כלים שמאפשרים ניהול ומעקב אחר שינויים, 

לדוגמא- 

Manage Engine Service Desk Plus – הוא כלי שמאפשר ויזואליזציה של שינוי קונפיגורציה ותצורה ע"י שימוש ב- visual workflow builder 

Change Shop – הוא כלי שמאפשר ניהול תהליך השינוי הארגוני 

Walkme – מאפשר עזרה למשתמש בתהליך עבודה חדש ועוד. 

שימוש בכלים האלה כעזר בתהליך השינוי הוא מומלץ ויכול לעזור מאוד להצלחת הפרוייקט. 

  • AI ואנליטיקה – Data

 שימוש ב-AI לאוטומציה של ניהול משימות בפרוייקט יכול לחסוך זמן ומאמץ רב בניהול הפרויקט. כלי AI כמו צ'טבוטים נמצאים כבר היום בשימוש בכל התחומים וצפויים לחדור עוד יותר גם לניהול פרויקטים החל מתכנון, דרך קבלת החלטות, בקרה – חיזוי והתראות, ועוד.

 Artificial neural networks (ANN) ו- Knowledge-based expert systems (KBES) נמצאים כבר היום בשימוש נרחב בחיזוי מדוייק של עלויות הפרוייקטים, הערכת לו"ז מדוייק, וחיזוי חריגות. שימוש ב-AI מצמצם משמעותית עבודה רפטטיבית, משפר את יכולות האנליטיקה והחיזוי ומעלה את אפקטיביות הפרוייקט. 

  • שיתוף ארגוני

 כמו שכישורים רכים הופכים למשמעותיים בכל תחום עסקי כך גם שיתוף הפעולה הארגוני שהופך להיות קריטי להצלחת פרוייקטים. יכולת ואיכויות התקשורת שלך יהפכו להיות יותר חשובים מאי פעם. גם כאן אנו צפויים לראות כלים חדשים שמכוונים  לשיפור התקשורת בארגון בין העובדים, ועם בעלי העניין שיצאו ויתפתחו בשוק. 

בנתיים, כדאי לגבש תוכניות תקשורת לניהול מיטבי של הצוות, להשתמש בכלים הקיימים לצרכים האלה, ולוודא שהתקשורת תכופה. גם אם הצוותים מרוחקים, לקיים פגישות צוות. 

  • IoT

 ל-IoT יש תפקיד מרכזי בתוכנות ניהול פרוייקטים שעוקבות אחר התקדמות ביצוע הפרוייקט והוא יכול להשפיע רבות על הקצב בביצוע הפרוייקט. טכנולוגיות IoT  למעשה מאפשרות נוטיפיקציות למנהלי הפרוייקט דרך ווי-פי, רשתות, לווינים, בלוטוס על התקדמות או משימות שהסתיימו, משימות מאחרות, וכד'. חוץ מכך שזה מאפשר דיווחים מהירים ביותר זה מאפשר גם לעקוב אחר משימות בזמן אמת. ככל שתהיי/ה מעורה בתוכנות ניהול פרויקטים מבוססות IoT ושימושים טכנולוגיים כך תוכל/י להנות יותר היתרונות אלה. 

לסיכום... 

סקרנו 5 טרנדים מובילים בניהול פרוייקטים שמתפתחים ב 2021. השינויים האלה עוד צפויים להתפתח ולהוסיף עוד לא מעט יכולות לארסנל הכלים שלך כמנהל/ת פרוייקט. כדאי להמשיך ולהתעדכן, כדי להנות מהיכולות החדשות בתחום ומהכלים החדשים שמקלים על התהליכים ומגדילים את סיכויי ההצלחה. ככל שהם יתקדמו, כך ישתפרו היעילות והפרודקטיביות של הפרוייקטים וכולנו נרוויח יותר.  


 Viswanathan AG is a professional IT trainer with Edoxi Training Institute Dubai and extensive experience in training and project management. He is an expert in designing training courses with technical content and real-time examples. He is effective in imparting knowledge through superior verbal communication skills and active listening style. He has a proven success record in utilizing cutting-edge technology to devise training exercises for all types of learners. Although he learned Mechanical Engineering, he has developed skills in programming. His 25 years of teaching experience has brought in thousands of students across the world.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.