26 Aug
ניהול עובדים: 5 דרכים להגיד לעובדים שלך תודה באופן אפקטיבי


ניהול עובדים: 5 דרכים להגיד לעובדים שלך תודה באופן אפקטיבי


כל ניהול עובדים מביא איתו אתגרים יומיומיים וקשיים, אבל גם הצלחות, הישגים וסיבות לעצור ולהגיד תודה. מחקרים רבים מראים שאחוז גבוה מהעובדים שעוזבים את ארגוניהם עושים זאת מכיוון שלא הרגישו מספיק הערכה. יחד עם זה, גם יש מחקרים שמראים שלא כל הדרכים להגיד תודה אפקטיביות באותה צורה, חלקן למעשה, לא אפקטיביות בכלל.

אז הנה 5 דרכים מאוד אפקטיביות שבהם אני משתמשת להודות לעובדים:

  • תודה אישית באופן ישיר – הכי בסיסי אבל הכי חשוב והכי אפקטיבי. כשמדובר בניהול עובדים אין דבר משמעותי יותר מקשר ישיר בין המנהל חעובד, פידבק מהיר וישיר, וכך גם לגבי אמירת תודה. כאשר המנהל ניגש ומביע את תודתו לעובד באופן ישיר ומיידי (קשור עם המשימה וההישג) העובד מרגיש שרואים אותו ואת מאמציו, ושהוא מוערך. יש לזה אפקט מדהים כל פעם מחדש.

  • תודה ממנהל בכיר – דרך נהדרת להראות לעובדים שההנהלה מעורבת, יודעת ורואה את המאמצים, וגם לא לוקחת את זה כמובן מאליו. דרך זו מתאימה יותר למאמץ מיוחד, בתדירות שאינה יומיומית כדי לא לשחוק את האפקט, אך היא הרבה פעמים גורמת לעובדים התרגשות של ממש. מנהל בכיר שמתקשר, או ניגש אל העובד, מודה לו על מאמץ מיוחד, ומשתף אותו בחשיבות המאמץ הזה וההשפעה החיובית בארגון.

  • העובד המצטיין  - תהליך חודשי או רבעוני שהוא תהליך "רשמי" אך מעאוד אפקטיבי ומייצר התרגשות והכרה. אפשר לבסס את הבחירה על נושא ספציפי אחר בכל פעם, ואז יש לפרסם מראש ולבצע את הבחירה ע"י ההנהלה או ע"י וועדה שהוגדרה מראש. בכל מקרה יש לפרסם את הבחירה וליצור אוירת חגיגה מסביב.

  • סיקור הנהלה – זוהי דרך לא ישירה להודות לעובדים אבל היא יעילה מאוד. בוחרים פרוייקט או צוות מידי פעם ומזימינים אותם להציג את עבודתם להנהלה. למרות שהדיון הוא מקצועי זוהי דרך מצויינת להכיר בהישגים ובעשייה. מנסיוני אנשים מרגישים מוערכים, משמעותיים והמוטיבציה עולה משמעותית.

  • להצטרף לישיבת צוות להגיד תודה – כאשר מתבצע מאמץ מיוחד הצוות או יש הישג מיוחד, המנהל הבכיר יכול להצטרף אליהם לפגישת הצוות ולהביע את הערכתו. רצוי לעשות זאת בסמול לארוע, ולדעת את הפרטים והרקע להישג, זה משיג תוצאות מופלאות.


מקווה שעוזר, ושתהיה שנה נפלאה עם המון הערכה, פרגון, ומוטיבציה שיהפכו מבחינתכם את ניהול העובדים לחוויה של העצמה ונתינה!


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.