21 Aug
21Aug

הי מאזינים יקרים, 

הפרק השלישי של "השראה לניהול" עוסק בנושא שהוא כ"כ בבסיס של העולם החדש, עד כדי כך שאי אפשר לדבר על ניהול בעולם החדש בלי להתייחס אליו. 

הנושא הזה ממש קובע  גורלות של ארגונים וחברות, וגם של מנהלים -  כי הוא קובע את אופן הההתמודדות עם שינויים, אפשר להגדיר את זה כגמישות בניהול או מה שנקרא אג'יליות שזה בעברית "זמישות" (זריזות וגמישות) והכוונה היא לכל מה שבעצם מאפשר לנו גם ברמת הארגון/חברה וגם ברמת המנהל/צוות להתאים את עצמינו כל הזמן לשינויים שקורים מסביבינו ואפילו לנצל אותם לטובתינו. 

אנחנו נדבר על.. 

  • קצת רקע על המציאות העכשווית ולמה חברות וארגונים חייבים לעשות שינויים כל הזמן
  • מה זה אומר להיות זמיש ואיזה דוגמאות יש לזה היום בעולם ובארץ
  • מה זה אומר לנהל באופן זמיש
  • האתגרים היומיומיים שזה מביא ואיך להתמודד איתם


 מצטרף אלי בפרק הזה קולגה ותיק מאוד ויקר - אלון לינצקי, בעל רקע עשיר וארוך בניהול טכנולוגי, ובהובלת הטמעות של אג'יליות בארגונים. בימים אלה אלון מוביל יישום של אג'ייל ארגוני בפורמט חדשני באחד מהבנקים הגדולים ביותר בארץ ובין היתר הוא גם מספר על החוויה הזו והדרך המיוחדת שלהם ליישום שינוי בשיתוף כל הקבוצה כולה. 

להאזנה בספוטיפיי

להאזנה באפל

ולהאזנה ביוטיוב:




קצת מושגים מהפרק למי שלא מכיר... 

אג'ייל – תפיסה שהתגבשה לראשונה בשנת 2000 במטרה לפתור בעיות נפוצות בפרוייקטים (בהתחלה בעיקר טכנולוגים)  שחרגו מהזמן והתקציב ולא קלעו לרצון הלקוחות. ה"מהפך" שהתפיסה הציגה היה בעקרונות שונים ממה שהיה עד אז בתהליכי העבודה ועיקרם: 

יחידות עבודה (/משימות) קטנות ככל האפשר 

עבודה במחזורי ביצוע קצרים כאשר בסוף מחזור עבודה מציגים תוצר 

תקשורת שוטפת קרובה עם הלקוחות לכל אורך הפרוייקט 

פתיחות לשינויים תוך כדי עבודה 

העצמת הצוותים בפרוייקט 

פשטות בפתרון – לתעדף, ולהתמקד במהות 

שיפור מתמיד – בכל סוף מחזור ביצוע, יש למידה 


SCRUM -  מתודולוגיית אג'ייל מובילה ונפוצה מאוד, אשר מתרגמת את עקרונות אג'ייל לשורה של הנחיות מדוייקות איך לעבוד בניהם – "ספרינטים" (מחזורי עבודה) של 1-3 שבועות, פגישות יומיות קצרות לסנכרון, תכנון ספרינט, ועוד. 

Scrum master תפקיד בצוות אג'ייל – האחראי בצוות על יישום מיטבי של תהליך ה SCRUM

 Sprint - מחזור ביצוע קצר בפרוייקט אג'ייל. ספרינט בדר"כ הוא בין 1-3 שבועות, תלוי באופי הפרוייקט.

 Feedback loop - המונח מבטא את הזמן שבין הביצוע, לבין קבלת הפידבק (בדר"כ מהלקוח) על התוצר. ככל שה feedback loop קצר יותר, כך העבודה אפקטיבית יותר וקולעת יותר לרצון הלקוח. 

Tribe מודל צוות גדול של אג'ייל אשר מכיל מספר צוותי אג'ייל קטנים יותר ועובד יחד על נושא משותף. הטרייב כולל בתוכו את כל סוגי המומחיות הדרושים לנושא. 

ושתי הערות שאלון ביקש להוסיף: 

  • שני הספרים המוזכרים בשיחה: 1- "כוכב הים והעכביש" ... אורי ברפמן, רוד בקסרום, 2- "לנצח נבנו"...ג'יימס קולינס, 18 חברות מופת.
  • המודל VUCA PRIME - נחקר ופורסם על ידי רוברט ג'והאנסן, חבר בכיר בארגון למען העתיד (Institute for the Future).

האזנה נעימה!!!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.